چه در حال تشکیل یک شرکت جدید باشید و چه در حال کشف راه های جدید برای دستیابی به مشتریان و فروش بیشتر باشید، ایجاد یک برنامه بازاریابی بسیار مهم است. این سند راهبردی کمک می کند تا اهداف شما قابل اندازه گیری باشد، کار همه بخش ها هماهنگ شود و همه تهدیدها و فرصت ها ارزیابی و تمرکز کار شما را مشخص گردد.
طرح بازاریابی، استراتژی تبلیغاتی است که یک کسب و کار برای فروش محصول یا خدمات خود اجرا می کند. برنامه بازاریابی به شما امکان می دهد منابع را به طور موثر مدیریت کنید، انسجام بین بخش ها را افزایش دهید با شناسایی مخاطبان هدف، بهترین راه برای دستیابی به سقف فروش خود پیدا کنید ، محصول یا خدمات خود را با چه قیمتی باید بفروشید و نهایتا می دانید که چه کاری انجام دهید و می خواهید به کجا برسید.