برنامه ریزی و پیاده سازی استراتژی،از حساس ترین و بزرگترین کارهای لازم برای هر سازمان یا کسب کار متوسط به بالا است؛ استراتژی مسیر بقا یا انقراض سازمان است و نمی توان آن را نادیده گرفت. فراموش نکنید که برای دستیابی به هدفی بزرگ به یک استراتژی هوشمندانه نیاز خواهید داشت تا بتوانید همواره در بازار رقابت کنید و از رقبای خود جلوتر باشید.
تدوین استراتژی مناسب چه مشاغلی است ؟
کسب کار های کوچک (زیر 10 نفر) جزو مشاغل اشباع شده می باشند و نیازی به تدوین استراتژی برای رشد ندارند، این کسب کار ها در صورت دستیابی به حداکثر سود به اهداف خود رسیده اند . مغازه ها ی محلی و کسب کارهای خانگی از این دسته هستند (پلن بازاریابی و فروش برطرف کننده نیازهای این کسب و کارها می باشد).ولی برای مشاغل استارت آپی و تمام کسب و کارهایی که فراتر از محله و منطقه جغرافیایی خود فکر میکنند حیاتی است .
بهترین زمان تدوین استراتژی چه زمانی است ؟
تدوین استراتژی در چند مرحله انجام میگیرد که ابتدایی ترین زمان آن در هنگام تدوین بیزینس پلن است . ولی با توجه به رشد و شرایط موجود در طول زمانهای مشخص این برنامه کنترل و در صورت نیاز بهبود ویا تغییر میکند . با توجه به بزرگی کسب و کار یا سازمان ، بازار و چشم انداز موجود، تدوین یا بهبود این برنامه نیازمند 1 الی 9 ماه زمان می باشد.