تعیین اهداف اساسی و بلندمدت یک سازمان

استراتژی به معنی تعیین اهداف اساسی و بلندمدت یک سازمان و گزینش اقدامات و تخصیص منابع لازم برای دستیابی به این اهداف است.

 

برنامه ریزی و پیاده سازی استراتژی،از حساس ترین و بزرگترین کارهای لازم برای هر سازمان یا کسب کار متوسط به بالا است؛  استراتژی مسیر بقا یا انقراض سازمان است و نمی توان آن را نادیده گرفت. فراموش نکنید که برای دستیابی به هدفی بزرگ به یک استراتژی هوشمندانه نیاز خواهید داشت تا بتوانید همواره در بازار رقابت کنید و از رقبای خود جلوتر باشید.

تدوین استراتژی مناسب چه مشاغلی است ؟

کسب کار های کوچک (زیر 10 نفر) جزو مشاغل اشباع شده می باشند و نیازی به تدوین استراتژی برای رشد ندارند، این کسب کار ها در صورت دستیابی به حداکثر سود به اهداف خود رسیده اند . مغازه ها ی محلی و کسب کارهای خانگی از این دسته هستند (پلن بازاریابی و فروش برطرف کننده نیازهای این کسب و کارها می باشد).ولی برای مشاغل استارت آپی و تمام کسب و کارهایی که فراتر از محله و منطقه جغرافیایی خود فکر میکنند  حیاتی است .

بهترین زمان تدوین استراتژی چه زمانی است ؟ 

تدوین استراتژی در چند مرحله انجام میگیرد که ابتدایی ترین زمان آن در هنگام تدوین بیزینس پلن است . ولی با توجه به رشد و شرایط موجود در طول زمانهای مشخص این برنامه کنترل و در صورت نیاز بهبود ویا تغییر میکند . با توجه به بزرگی کسب و کار یا سازمان ، بازار و چشم انداز موجود، تدوین یا بهبود این برنامه نیازمند  1 الی 9 ماه زمان می باشد.

 

 

با ما تماس بگیرید

مجموعه خلق فروش حرفه ایی با تشکیل تیم های حرفه ایی آماده ارائه این خدمت برای سازمان و کسب کار شما است .

ما تا دستیابی به چشم انداز فروش شما در کنارتان هستیم .

فرم اطلاعات کسب و کار خود را تکمیل نمایید

گزیده ایی از آنچه که برای شما در پلن تدوین استراتژی ارائه خواهیم کرد :

  • تدوین نوع استراتژی کسب کار / سازمان شما بر مبنای معیارهای اساسی .
  • نیازسنجی و اولویت بندی فرایندها .
  • تدوین برنامه های اجرایی کوتاه مدت و بلند مدت .
  • تدوین پلن فروش .
  • تدوین پلن بازاریابی .
  • کنترل پروژه .