امروز قصد داریم شما را با سه عبارت و اصطلاح تخصصی در حوزه بازاریابی وتبلیغات که بسیاری از بازاریابان و فعالان حوزه تبلیغات آنها را به کار میگیرند آشنا کنیم .
- تبلیغات (ATL (ABOVE THE LINE ADVERTISING
- تبلیغات (BTL (BELOW THE LINE ADVERTISING
- تبلیغات (TTL (THROUGH THE LINE ADVERTISING
تبلیغات ATL
روش تبلیغات ATL به تعریف خیلی ساده ، یعنی بازاریابی و تبلیغاتی که از طریق رسانههای سراسری و کثیرالانتشار به مخاطبان و مشتریان هدف میرسد. بازاریابی ATL که به نام بازاریابی بالای خط شناخته میشود، به شرکتهای مختلف کمک میکند تا از استراتژیهای بازاریابی گسترده و انبوه استفاده کنند. در ATL تمام بازار هدف قرار میگیرند تا اهداف مورد نظر کسب و کار محقق شود.
نمونههایی از تبلیغات ATL
- تلویزیون
مردم ایران به طور متوسط بین 3 تا 4 ساعت تلویزیون تماشا میکنند، از این رو آنهایی که میخواهند محصولات و برند خود را در تلویزیون تبلیغ کنند میدانند که این رسانه باعث افزایش حضور برند آنها در بازار میشود. در تلویزیون از صدا و تصویر برای جذب مشتریان استفاده میشود و شرکتهای مختلف با ایدههای خلاقانه و البته گاهی ایدههای کپیشده! سعی میکنند محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنند.
- رادیو
بسیاری از شنوندگان هنوز هم هنگام رانندگی، محیط کار یا کارکردن در خانه رادیو گوش میدهند.تبلیغاتدهندگان میتوانند از فضاهای مرسوم چون تلویزیون و روزنامهها فاصله بگیرند و تبلیغات متفاوتی را به صورت صوتی در رادیو تجربه کنند. یکی از مزایای خوب رادیو ، قیمت پایین تبلیغات در این رسانه است.
- رسانههای مکتوب (روزنامهها و مجلات)
- تبلیغات محیطی ( بیلبوردها ، بنر ، تراکت و پوستر )
معایب اصلی تبلیغات ATL
- هزینه زیاد .
- تغییر روال رسانه.
- ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه .
تبلیغات BTL
در BTL از استراتژی بازاریابی و تبلیغات مستقیم برای رسیدن به مشتریان هدف استفاده میشود. شرکتهای مختلف در این نوع استراتژی بازاریابی و تبلیغات بیشتر از برندسازی و افزایش آگاهی نسبت به برند، روی نرخ تبدیل متمرکز هستند.
نمونههایی از تبلیغات BTL
- ایمیل مارکتینگ مستقیم
- تبلیغات ملک به ملک
- بازاریابی شبکههای اجتماعی
- بازاریابی درونفروشگاهی
- کاتالوگ، بروشور و کیوسکهای تبلیغاتی
معایب تبلیغات BTL
- نیازمند به کارمندان حرفهای فروش دارد .
- درک فرهنگی مشتریان هدف.
تبلیغات TTL
اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم ، TTL ترکیبی از تبلیغات ATL و BTL است. امروزه بازاریابها مجبورند که به صورت همزمان هم روی برندسازی و افزایش آگاهی نسبت به برند کسب و کارها کار کنند و هم باید حواسشان به افزایش نرخ تبدیل باشد.
نمونههایی از تبلیغات TTL
- کمپینهای 360 درجه
- دیجیتال مارکتینگ
معایب تبلیغات BTL
هزینه بزرگترین نقطه ضعف این تبلیغ است .
تفاوت تبلیغات ATL و BTL
اصلیترین تفاوت این تبلیغات را باید در تفاوت میان جمعیت مخاطبان و نحوه انتقال پیام جستجو کنیم. تفاوت اصلی دیگر به میزان هزینه اجرای کمپینهای آنها برمیگردد. معمولا هزینه در روش تبلیغات ATL زیاد است و هر شرکتی نمیتواند سراغ آن برود. اما هزینه تبلیغات در بازاریابی BTL کمتر است و اثربخشی خوبی دارد.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان.
می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.
لیست پیش فرض
- مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
- تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای.
- کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته.
- حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.
- تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای.
- علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی.
- ایجاد کرد در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان.
می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.
کوتاه لیست نامحدود
- مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
- تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای.
- کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته.
- حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.
- تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای.
- علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی.
- ایجاد کرد در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری.
متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد.
در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه.
کوتاه لیست مرتب شده است
- مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی.
- تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای.
- کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته.
- حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.
- تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای.
- علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی.
- ایجاد کرد در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان.
که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده شناخت فراوان جامعه.