هر کسی که در مورد نام تجاری شما بشنود نمی خواهد فوراً محصولات شما را خریداری کند. مشتریان می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد برند شما و آنچه را که باید ارائه دهید بدانند. قبل از خرید ، آنها یک سفر خرید کامل را طی می کنند.برای درک سفر خرید مشتری خود ، درک قیف بازاریابی تجارت الکترونیک مهم است.
در این مقاله ، ما به این موضوع می پردازیم که ” قیف بازاریابی تجارت الکترونیک ” چیست و چگونه می توانید یکی از آنها را به نفع خود استفاده کنید.
قیف بازاریابی تجارت الکترونیک چیست؟
قیف بازاریابی تجارت الکترونیکی برای نشان دادن مسیری که مشتریان در هنگام خرید خریداری می کنند طراحی شده است. این سفر مشتری را از همان زمان آگاهی از یک محصول تا زمان خرید انجام می دهد.این مفهومی است که به شما بینش روان روان مشتری می دهد. شما همچنین می توانید از قیف برای درک مفاهیم متقابل فروش ، فروش بالا ، مدلهای مبتنی بر اشتراک و نگهداری مشتری استفاده کنید.
ماهیت بازاریابی در دانستن این است که مشتری در کدام مرحله از بازاریابی قرار دارد. بر اساس آن ، ارسال پیام مناسب بسیار مهم است.
برای درک چگونگی متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید محصولات خود ، باید پاسخ سوالات زیر را بیابید:
خریدار در چرخه یا قیف بازاریابی در کدام مرحله قرار دارند؟
عمده ترین مشکلات با آنها چیست؟
چگونه محصول شما می تواند مشکل او را حل کند؟
چرا آنها باید شما را نسبت به رقبا انتخاب کنند؟
داشتن پاسخی شفاف به این سوالات محصول شما را به بازار عرضه می کند، شما همچنین می دانید که چگونه آنها را ترغیب به انجام اقدامات مورد نظر کنید.
مراحل ساخت قیف بازاریابی تجارت الکترونیکی خود
اگر سایتی تجارت الکترونیکی را اداره می کنید ، باید بدانید که چگونه قیف بازاریابی خود را بسازید. این می تواند به شما در افزایش فروش کمک کند . بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه شما باید در هر مرحله انجام دهید.
- مرحله آگاهی / اطلاع رسانی (Attention)
در این مرحله ، مشتریان بالقوه شما مشکلی دارند که به دنبال حل آن هستند. شما باید آنها را پیدا کنید و آنها را متقاعد کنید که می توانید مسائل آنها را به بهترین وجه ممکن حل کنید. برای این کار ، شما باید آنها را از خدمات ، محصولات و مارک خود آگاه کنید.
با این حال ، برخی از مشتریان ممکن است از وجود شما آگاه باشند. این می تواند به توصیه یک دوست ، رسانه های اجتماعی یا شاید یک جستجوی ساده Google باشد.
برای هر تجارتی، هدف نهایی جذب هر چه بیشتر افراد در این مرحله است. این مرحله در لایه بالایی قیف است.
در مرحله آگاهی ، وظیفه شما اطلاع رسانی و آموزش مشتریان بالقوه در مورد برند شما است. سعی نکنید فروش خوبی داشته باشید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که به مشتریان بالقوه خود اطلاعات و مشاوره بدهید.
در اینجا چند روش برای افزایش آگاهی از برند و دستیابی به مخاطبان گسترده تر آمده است:
بازاریابی محتوا : برای بهبود دیده شدن و آگاهی می توانید از پست های وب ، اینفوگرافیک ها ، GIF ها ، فیلم ها و موارد دیگر استفاده کنید.
بازاریابی رسانه های اجتماعی : پروفایل های رسانه های اجتماعی را بر روی سیستم عامل های مختلف ایجاد کنید تا در حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.
بازاریابی Influencer : برای بدست آوردن اعتبار در کنار دید ، باید با تأثیرگذار برتر خود همکاری کنید . برای یافتن تأثیرگذار مناسب ، می توانید از بستری مانند Influence.co استفاده کنید.
سئو : قبل از ایجاد محتوای خود ، مدتی را برای پیدا کردن آنچه افراد جستجو می کنند سرمایه گذاری کنید. براین اساس ، محتوای خود را بهینه کنید تا بتوانید در(Search Engine Results Pages ) SERP ها رتبه بندی کنید.
- مرحله همبستگی (Interest)
در طی این ، مشتریان بالقوه در حال حاضر در نظر دارند محصول شما را خریداری کنند. آنها به داستان و محصولات و برند شما علاقه مند هستند. آنها می خواهند درباره چگونگی حل یک نیاز خاص ، اطلاعات بیشتری کسب کنند.
در اینجا وظیفه شماست که ارتباط با آنها را آسان کنید. می توانید از طریق خبرنامه های الکترونیکی ، کتابهای الکترونیکی با آنها ارتباط برقرار کنید.
نکته اصلی این است که در رویکرد خود فعال باشید. منتظر نمانید تا مشتریان بالقوه به شما دسترسی پیدا کنند. همچنین می توانید برای جلب توجه آنها نمونه های رایگان محصول ارائه دهید.
علاوه بر این ، شما همچنین می توانید توصیفات را به نمایش بگذارید تا اثبات اجتماعی در وب سایت یا حتی در تبلیغات رسانه های اجتماعی ارائه دهید.
- مرحله تمایل (Desire)
در این مرحله ، مشتریان بالقوه شما آماده خرید یک محصول هستند. اما آنها مطمئن نیستند که آیا محصول شما بهتر از بقیه رقبا است. بنابراین ، باید مطمئن شوید که ویژگی های ویژه محصول خود را برجسته کرده اید .
علاوه بر این ، ایده خوبی برای دادن کوپن های تخفیف ، پیشنهادات نقدی و ضمانت نامه ها نیز هست. یک معامله خوب می تواند مردم را به سمت خرید ترغیب کند.
صفحات محصول در سایت تجارت الکترونیک شما می توانند تفاوت زیادی در علاقه و تصمیم گیری ایجاد کند. توضیحات محصول شما باید به سوالات مربوط به ابهامات مشتریان مورد نظر شما پاسخ دهد . دستورالعمل روشنی در مورد استفاده از محصول و سایر جزئیات مهم ارائه دهید.
برای مثال ، نایک در صفحه محصول کفش خود نه تنها تمام مزایا را به وضوح برجسته می کند ، بلکه جزئیات مربوط به نوع تحقیقاتی را که در طراحی کفش هایشان انجام شده است نیز ارائه می دهد.
- مرحله عمل / خرید(Action)
برخی از بازاریان از این مرحله در قیف بازاریابی به عنوان مرحله نگهدارنده یاد می کنند. پس از خرید مشتری ، باید اطمینان حاصل کنید که آنها از تجربه خرید لذت می برند.
فقط در این صورت می توانید وفاداری آنها را جلب کنید و آنها را حفظ کنید . اگر بتوانید مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید ، آنها همچنین می توانند طرفداران برند شما شوند.
عملکرد قیف فروش خود را پیگیری کنید
برای درک بهتر رفتار مشتری ، باید عملکرد قیف فروش خود را پیگیری کنید. برای این کار ، می توانید کدهای UTM را در انتهای URL های معمولی خود اضافه کنید. آنها به گونه ای طراحی شده اند که اطلاعات بیشتری در مورد هر پیوند به Google Analytics می دهند.
با برچسب زدن آدرس های اینترنتی خود ، با ارزش کمپین های آنلاین خود آشنا می شوید ، به خصوص هنگامی که می خواهید ترافیک بیشتری به وب سایت خود وارد کنید . گزارشهای مربوط به معیارهای تبدیل هر کمپین را دریافت خواهید کرد.
افکار نهایی
اگر می خواهید تجارت الکترونیکی شما فروش قابل توجهی داشته باشد ، نمی توانید قیف بازاریابی را نادیده بگیرید. در طول هر مرحله ، باید اطمینان حاصل کنید که به مشتریان بالقوه خود اطلاعات مربوطه را ارائه می دهید تا آنها را به مرحله بعدی قیف سوق دهند.
نکته اصلی تنظیم یک قیف بازاریابی موثر در تجارت الکترونیک این است که بدانید چشم انداز شما در چه مرحله ای قرار دارد. با استفاده از این اطلاعات می توانید تمام مراحل قیف خود را برای تبدیل های بالاتر بهینه کنید.
آیا از قیف بازاریابی تجارت الکترونیک استفاده می کنید؟ لطفاً در بخش نظرات تجربیات و بینش خود را با جامعه در میان بگذارید.
نویسنده : شین بارکر